foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Procedury zapewnienia bezpieczeństwaw Szkole Podstawowej nr 12 w Elbląguod 25 maja 2020 w związku z rozpoczęciem

konsultacji  dla uczniów starszych  w okresie  pandemii COVID-19

 

 

Od 25 maja 2020 w naszej szkole odbywać się będą konsultacje  dla uczniów klas 8  zaś od 1 czerwca 2020r. konsultacje dla wszystkich uczniów naszej szkoły.

Kluczową kwestią jest zapewnienie wszystkim  bezpiecznych warunków.

 

Podstawa prawna

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
  • Wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego
  • Konsultacje w szkole –wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół dostępnym    na https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-mz-i-men

 

Poniżej przedstawiamy zasady:

  1. Konsultacje w naszej szkole będą miały charakter indywidualny i grupowy.
  2. Konsultacje będą się odbywały wg określonego harmonogramu .
  3. Czas trwania konsultacji prowadzonych przez jednego nauczyciela to max 120 min w ciągu dnia.
  4. W pierwszym okresie tj. 25 maja do 1 czerwca 2020r. w konsultacjach uczestniczą tylko klasy 8 zgodnie z harmonogramem opracowanym na ten czas. Nie jest wymagane w tym czasie umawianie się z nauczycielem na konsultacje .
  5. Od 1 czerwca a konsultacje nauczyciel umawia się z uczniami klas 4-8 drogą elektroniczną poprzez szkolne skrzynki pocztowe .
  6. Uczeń zgłasza swój akces udziału w konsultacjach przynamniej 2 dni przed wyznaczonym terminem w harmonogramie.
  7. Jeśli uczeń nie może przyjść na umówione konsultacje, zgłasza ten fakt odpowiednio wcześniej tak, by nauczyciel mógł zaprosić w zastępstwie innego ucznia.
  8. Nauczyciel sporządza listę obecności uczniów na danych konsultacjach.
  9. W zajęciach może uczestniczyć wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  10. W drodze do i ze szkoły uczeń korzysta z osłony na usta i nos oraz zachowuje dystans społeczny.
  11. W przypadku dzieci odprowadzanych przez rodziców/ opiekunów: rodzic/opiekun prawny odprowadza dziecko do głównych drzwi wejściowych do budynku szkoły, gdzie dziecko odbierane jest przez pracownika placówki.
  12. Każdemu uczniowi będzie mierzona temperatura  przy wejściu do szkoły. Temperatura powyżej 37 °C wyklucza wejście ucznia na teren szkoły.
  13. Jeżeli uczeń będzie przejawiał niepokojące objawy choroby w czasie zajęć, będzie  odizolowany  w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem min. 2 m odległości od innych osób. Szkoła  niezwłocznie powiadomi rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.
  14. Każdy uczeń musi zdezynfekować ręce płynem dezynfekcyjnym przy wejściu do szkoły.
  15. Po zachowaniu wstępnych procedur, uczeń udaje się bezpośrednio do wskazanej w harmonogramie sali lekcyjnej zachowując dystans wynoszący min. 2 m w stosunku do innych osób w szkole np. na korytarzu szkolnym, w toalecie.
  16. Uczniowie mają zakaz wchodzenia do innych sal lekcyjnych niż wskazana w harmonogramie. 
  17. Podczas konsultacji w grupie będzie przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach można będzie zwiększyć liczbę dzieci - nie więcej niż o 2 osoby.
  18. Między ustalonymi konsultacjami nauczyciel zorganizuje przerwy nie rzadziej niż po 45 min.
  19. W czasie przerwy należy wietrzyć sale, co najmniej raz na godzinę, a w razie potrzeby także w czasie zajęć. Po zajęciach ławki będą dezynfekowane.
  20. Każdy uczeń korzysta z jednej ławki szkolnej. Odstęp pomiędzy ławkami zajętymi przez uczniów musi wynosić 1,5 m.
  21. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w plecaku. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  22. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów, zabawek.
  23. Uczeń nie korzysta z szatni szkolnej, sali gimnastycznej, boiska.
  24. Uczniowie maja prawo korzystania ze środka dezynfekcyjnego umieszczonego w każdej sali lekcyjnej. 
  25. Uczniowie maja obowiązek mycia rąk mydłem, pod bieżąca wodą po wyjściu z toalety. nie podawać ręki na powitanie, zachowywać dystans, a także unikać dotykania oczu, nosa i ust.
  26. Uczeń korzysta z napoju przyniesionego z domu,  jest to możliwe tylko i wyłącznie                                      w sali,  gdzie odbywają się zajęcia.
  27. Po zakończeniu zajęć uczeń natychmiast opuszcza szkołę. Nie wolno uczniom organizować większych skupisk po zakończeniu zajęć np. na boisku czy pod budynkiem szkoły.
  28. W szkole od 25 maja 2020r. będzie pracowała biblioteka szkolna zgodnie                                       z harmonogramem podanym do wiadomości  i zmienionymi zasadami wypożyczania książek.
  29. Od 25 maja 2020r. prowadzone też będą dyżury pedagoga lub psychologa szkolnego zgodnie z podanym harmonogramem.

Postanowienia końcowe

1.Procedury bezpieczeństwa obowiązują w szkole od dnia  25 maja  2020 r.

2.Wszyscy przebywający na terenie szkoły zobowiązani się do ich stosowania                                            i przestrzegania.

Copyright © 2024 SP 12 ELBLĄG Rights Reserved.