Uczniowie klas I-III mogli ostatnio podczas Tygodnia Nauki odkrywać jej tajniki, wciągnąć się w jej fascynujący świat i przekonać się, że nauka wcale nie musi być nudna. Zajęcia w klasach były bardzo różnorodne. Pierwszoklasiści mogli poznać fascynujący świat wielkich odkryć, a także poznały historię niektórych wynalazków.
Poznały postać Mikołaja Kopernika i jego osiągnięcia. Podczas zabaw badawczych z wodą mogli poszukiwać przyczyn tonięcia i utrzymywania się na powierzchni wody różnych przedmiotów. Mogli też obserwować różnice występujące pomiędzy rodzajami skał i minerałów. Uczniowie klas drugich wzięli udział w eksperymentach, w trakcie których poznali zasady ujawniania i wykorzystywania śladów daktyloskopijnych przez detektywów. Badali też właściwości optyczne wody. Wzbogacili swoją wiedzę o najważniejsze odkrycia geograficzne i poznali sylwetki największych podróżników. Podczas Dnia Zdrowia przekonali się, że witaminy są ważne dla dobrego funkcjonowania organizmu. Uświadomili konieczność racjonalnego odżywiania się. Trzecioklasiści podczas samodzielnie przygotowanych eksperymentów kształtowali umiejętność wnioskowania i logicznego myślenia, rozwijali zainteresowania przyrodnicze. Dowiedzieli się, dlaczego w diecie ważne są kalorie oraz czym jest wydatek energetyczny. Obliczali wartość energetyczną posiłków spożywanych przez swoich rówieśników. Wykorzystywali umiejętności matematyczne takie, jak: znajomość figur geometrycznych i mierzenie długości odcinków do projektowania stroju sportowego. Badali właściwości fizyczne wody. Okazuje się, że wiedzę i umiejętności można również zdobywać bez użycia kredy, tablicy, zeszytu, długopisu i książki, w sposób bardziej atrakcyjny, przyjemny i zrozumiały. Krótko mówiąc nauka może okazać się przyjemnością. (autor: Katarzyna Laszuk-Romanowicz)