foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

  1. „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”

RPWM.02.02.02-28-0001/18

 

  • 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejszy Regulamin określa warunki udziału, zasady i podstawowe kryteria rekrutacji Uczestników, ich obowiązki, a także etapy wsparcia przewidzianego w ramach projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego, osi priorytetowej 2 Kadry dla gospodarki, działania 02.02.00 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji, poddziałania 02.02.02. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg.
  2. Beneficjentem Projektu jest Gmina Miasto Elbląg.
  3. Projekt realizowany jest w 15 elbląskich szkołach podstawowych, tj.
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Elblągu ul. Daszyńskiego 1;
  • Szkoła Podstawowa nr 4 w Elblągu ul. Mickiewicza 41;
  • Szkoła Podstawowa nr 6 w Elblągu ul. Piłsudskiego 4;
  • Szkoła Podstawowa nr 8 w Elblągu ul. Szańcowa 2;
  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Elblągu ul. Józefa Wybickiego 20;
  • Szkoła Podstawowa nr 11 w Elblągu ul. Korczaka 34;
  • Szkoła Podstawowa nr 12 w Elblągu ul. Zajchowskiego 12;
  • Szkoła Podstawowa nr 14 w Elblągu ul. Mielczarskiego 45;
  • Szkoła Podstawowa nr 15 w Elblągu ul. Modlińska 39;
  • Szkoła Podstawowa nr 16 w Elblągu ul. Sadowa 2;
  • Szkoła Podstawowa nr 18 w Elblągu ul. Węgrowska 1;
  • Szkoła Podstawowa nr 19 w Elblągu ul. Urocza 4;
  • Szkoła Podstawowa nr 21 w Elblągu ul. Z. Godlewskiego 1;
  • Szkoła Podstawowa nr 23 w Elblągu ul. Słoneczna 14;
  • Szkoła Podstawowa nr 25 w Elblągu ul. Wyżynna 3,

oraz w Międzyszkolnej Pracowni Eksperymentowania (MPE) przy ul. Uroczej 4 w Elblągu.

  1. Celem projektu jest zwiększenie kompetencji matematycznych i umiejętności naukowo-technicznych 700 uczniów i uczennic z 15 elbląskich szkół podstawowych z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, w tym metody eksperymentu poprzez organizację zajęć rozwijających kompetencje matematyczne i uzdolnienia uczniów i uczennic oraz doposażenie bazy dydaktycznej szkół w pomoce i sprzęt, a także podniesienie kwalifikacji 80 nauczycieli w zakresie rozwijania umiejętności matematycznego myślenia i pracy metodą eksperymentu.
  2. Okres realizacji projektu jest zgodny z wnioskiem o dofinansowanie projektu i obejmuje: 01.10.2019 - 30.09.2022 r.
  3. Wartość projektu ogółem wynosi 4.432.128,75 zł, w tym wysokość dofinansowania: 4.199.128,75 zł.
  4. Projekt skierowany jest do 700 uczniów kl. II-III (500 uczęszczających do kl. II i 200 do kl. III w roku szkolnym 2020/2021) i 80 nauczycieli (w tym 10 nauczycieli trenerów) z 15 szkół podstawowych na terenie Elbląga w cyklu dwuletnim.
  5. Udział we wszystkich formach wsparcia zaplanowanych do realizacji w ramach projektu jest dobrowolny
    i bezpłatny.

 

 

 

 

  • 2. DEFINICJE

Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:

  1. Projekcie – należy przez to rozumieć Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego, oś priorytetowa 2 Kadry dla gospodarki, działanie 02.02.00 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji, poddziałanie 02.02.02. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów - projekty ZIT bis Elbląg.
  2. Beneficjencie – należy przez to rozumieć Gminę Miasto Elbląg.
  3. Uczestniku – należy przez to rozumieć: uczennicę/ucznia z 15 elbląskich szkół podstawowych klas II i III w roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022, nauczycielkę/nauczyciela jednej ze szkół Gminy Miasto Elbląg, wymienionych w § 1 pkt. 3 niniejszego regulaminu.
  4. Komisji Rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć zespół składający się z Dyrektora/Wicedyrektora szkoły, Wychowawcy danej klasy II i III w roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022, pedagoga szkolnego, weryfikujących dokumenty i zatwierdzających listę uczestników poszczególnych rodzajów wsparcia.
  5. Dacie rozpoczęcia udziału w projekcie – należy przez to rozumieć, zgodnie z wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020, datę udziału w pierwszej formie wsparcia. IZ zaleca, aby była ona także zgodna z datą podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie. W  przypadku kiedy data przystąpienia do pierwszej formy wsparcia jest inna niż data podpisania deklaracji uczestnictwa, Beneficjent przyjmuje datę udziału w pierwszej formie wsparcia jako datę rozpoczęcia udziału w projekcie.
  6. Dacie zakończenia udziału w projekcie – należy przez to rozumieć, zgodnie z wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020, zakończenie udziału zgodnie z założeniami projektu lub przedwczesne opuszczenie projektu (przerwanie udziału w projekcie). W przypadku kiedy uczestnik zakończył udział w projekcie, biorąc udział we wszystkich przeznaczonych dla niego formach wsparcia, za datę zakończenia uznaje się dzień udzielenia ostatniego wsparcia. 

 

  • 3. ZAKRES FORM WSPARCIA W PROJEKCIE
  1. Projekt pt. „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej” zapewnia wsparcie uczniom i nauczycielom z 15 elbląskich szkół podstawowych.
  2. Zakres wsparcia uczniów klas II i III 15 elbląskich szkół podstawowych obejmuje:
  • doposażenie bazy dydaktycznej 15 elbląskich szkół podstawowych polegające na utworzeniu MIĘDZYSZKOLNEJ PRACOWNI EKSPERYMENTOWANIA w Szkole Podstawowej nr 19 w Elblągu oraz wyposażeniu szkolnych pracowni w pomoce dydaktyczne do nauczania matematyki w oparciu o eksperyment uczniów kl. II i III w 15 szkołach podstawowych,
  • doskonalenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych n-li matematyki edukacji wczesnoszkolnej, które obejmie podniesienie umiejętności zawodowych 10 nauczycieli trenerów w celu zapewnienia doradztwa metodycznego dla 70 nauczycieli nauczających uczniów młodszych w zakresie eksperymentu,
  • kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematycznych na etapie edukacji wczesnoszkolnej w oparciu o eksperyment podczas zajęć dodatkowych dydaktyczno-wyrównawczych, rozwijających i kół zainteresowań z matematyki dla 700 uczniów klas II-III w 15 szkołach podstawowych objętych wsparciem projektu. W rezultacie wdrożenia w/w zadań zostaną stworzone warunki dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu w 15 SP na poziomie edukacji wczesnoszkolnej w kl. II – III.
  1. W ramach projektu nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej zostaną objęci wsparciem w zakresie teoretycznych i praktycznych podstaw pracy metodą eksperymentu oraz rozwijania umiejętności myślenia matematycznego i naukowo-technicznego.
  2. Jeden uczeń będzie mógł korzystać z kilku form wsparcia w zależności od zdiagnozowanych potrzeb.
  3. Działania przewidziane dla uczestników projektu prowadzone będą poza zajęciami szkolnymi zgodnie z programem i harmonogramem zajęć szkoły.

 

  • 4. WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE
  1. Uczestnikiem projektu może być wyłącznie uczeń/uczennica jednej z 15 elbląskich szkół podstawowych uczęszczający do klasy II i III w roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022, 70 nauczycieli prowadzących zajęcia dla uczniów oraz 10 nauczycieli trenerów, którzy złożą wymagane w procesie rekrutacji dokumenty.
  2. Udział ucznia w projekcie zgłasza rodzic lub opiekun prawny na formularzu rekrutacyjnym (Załącznik 1 do niniejszego regulaminu).
  3. Warunkiem udziału w projekcie jest wypełnienie, w terminie wskazanym w harmonogramie rekrutacji, Deklaracji uczestnictwa w projekcie (Załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu rekrutacji) i złożenie jej w sekretariacie szkoły organizującej rekrutację.
  4. Wymagane dokumenty rekrutacyjne, stanowiące załączniki do niniejszego regulaminu dostępne są w sekretariatach oraz na stronach internetowych szkół podstawowych o których mowa w § 1 ust. 3 regulaminu.

 

  • 5. ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
  1. Rekrutacja będzie prowadzona w terminach:
  • dla nauczycieli (trenerów): od 1 grudnia 2020 r. do 28 lutego 2021 r.
  • dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej: od 1 grudnia 2020 r. do 28 lutego 2021 r.
  • dla uczniów: od 1 grudnia 2020 r. do 28 lutego 2021 r.
  1. Do projektu zrekrutowanych zostanie 700 uczniów, 10 nauczycieli trenerów i 70 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Rekrutacja będzie prowadzona w 15 elbląskich szkołach podstawowych, tj.:
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 4 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 6 w Elblągu; 5 n-li + 1 n-l trener, 50 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 8 w Elblągu; 2 n-li + 1 n-l trener, 15 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Elblągu; 5 n-li + 1 n-l trener, 50 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 11 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 50 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 12 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 14 w Elblągu; 3 n-li + 1 n-l trener, 25 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 15 w Elblągu; 3 n-li + 1 n-l trener, 50 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 16 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 18 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 19 w Elblągu; 6 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 21 w Elblągu; 5 n-li + 1 n-l trener, 60 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 23 w Elblągu; 2 n-li + 1 n-l trener, 15 ucz.
  • Szkoła Podstawowa nr 25 w Elblągu; 3 n-li + 1 n-l trener, 25 ucz.
  1. Szczegółowy harmonogram rekrutacji ustalają i ogłaszają Dyrektorzy jednostek realizujących projekt.
  2. Proces rekrutacyjny będzie zorganizowany zgodnie z zasadami równych szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Rekrutacja będzie zgodna z zasadami równości szans i płci.
  3. Za rekrutację uczestników projektu odpowiada Dyrektor szkoły organizującej rekrutację.
  4. Dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną, w której będzie pełnił funkcję Przewodniczącego. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi: Dyrektor szkoły/Wicedyrektor, Wychowawcy klas/Pedagog.
  5. Warunkiem udziału uczestników Projektu będzie wypełnienie w terminie rekrutacji Deklaracji uczestnictwa w projekcie (Załącznik nr 6) i złożenie jej w sekretariacie szkoły.
  6. Kryteria formalne (dostępu) dla uczestników projektu:
  • uczennica/uczeń uczęszczający do klasy II i III w roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022 elbląskiej szkoły podstawowej objętej wsparciem w ramach projektu – deklaracja woli udziału (Załącznik nr 1 do Regulaminu);
  • nauczycielka/nauczyciel (trenerzy) – status osoby zatrudnionej w elbląskiej placówce podstawowej objętej wsparciem projektu (umowa o pracę) – deklaracja woli udziału w projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu);
  • nauczycielka/nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – status osoby zatrudnionej w elbląskiej placówce podstawowej objętej wsparciem projektu (umowa o pracę), edukacja wczesnoszkolna kl. I-III (umowa
    o pracę) – deklaracja woli udziału w projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu).
  1. Kryteria merytoryczne i pierwszeństwa udziału w projekcie:

UCZNIOWIE:

  • ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW Z TRUDNOŚCIAMI W MATEMATYCE:
  1. rekrutacja dokonana przez nauczycieli na podstawie ocen w ramach edukacji matematycznej wczesnoszkolnej (1-6 pkt., im niższa ocena, tym większa ilość punktów),
  2. opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (1-10 pkt., im większe trudności, tym większa ilość punktów),
  3. opinia wychowawcy klasy (1-10 pkt., im większe trudności, tym większa ilość punktów),
  4. niepełnosprawność – na podstawie orzeczenia 1-3 (1 pkt. stan lekki, 2 pkt. stan umiarkowany, 3 pkt. stan znaczny),
  5. uczeń/uczennica dojeżdżający/a z terenu ZIT (Związek ZIT dla Elbląskiego Obszaru Funkcjonalnego (EOF) tworzą: Gminę Miasto Elbląg, Gminę Elbląg, Gminę Milejewo, Gminę Młynary, Gminę Tolkmicko oraz dodatkowo Powiat Elbląski (w obszarze gmin: Gminy Elbląg, Gminy Milejewo, Gminy Młynary, Gminy Tolkmicko) – 2 pkt.,
  6. niski status materialny, określ. na podstawie wysokości zarobków rodzica/opiekuna (oświadczenie) – 1 pkt.

-------------------------------

Kwalifikacja ucznia szkoły podstawowej (2 – 32 pkt.)

 

  • ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE:
  1. rekrutacja na podstawie ocen w ramach edukacji matematycznej wczesnoszkolnej (umiejętności na poziomie dobrym i wyżej) 4-6 pkt.,
  2. opinia wychowawcy 1-10 pkt. (im lepsza, tym większa ilość punktów)
  3. niski status materialny – oświadczenie 1 pkt.,
  4. zagrożenie wykluczeniem społecznym wskazane w opinii pedagoga szkolnego – oświadczenie pedagoga szkolnego 1 pkt.,
  5. opinia nauczyciela przedmiotów objętych projektem 1-10 pkt. (im lepsza, tym większa ilość punktów)
  6. udział w konkursach z matematyki – informacja 1-5 pkt (1 pkt za każdy udział),
  7. niepełnosprawność – na podstawie orzeczenia 1-3 pkt. (1 pkt stan lekki, 2 pkt. stan umiarkowany, 3 pkt. stan znaczny)
  8. uczeń dojeżdżający z terenu ZIT – informacja (2 pkt.).

-------------------------------

Kwalifikacja uczniów szkół podstawowych (2 – 38 pkt.)

 

  • KOŁA ZAINTERESOWAŃ:
  1. rekrutacja na podstawie ocen w ramach edukacji matematycznej wczesnoszkolnej (umiejętności na poziomie dobrym i wyżej) 4-6 pkt.,
  2. opinia wychowawcy 1-10 pkt. (im lepsza, tym większa ilość punktów),
  3. niski status materialny – oświadczenie 1 pkt.,
  4. zagrożenie wykluczeniem społecznym wskazane w opinii pedagoga szkolnego – oświadczenie pedagoga szkolnego 1 pkt.,
  5. opinia nauczyciela przedmiotów objętych projektem 1-10 pkt. (im lepsza, tym większa ilość punktów),
  6. udział w konkursach z edukacji matematycznej dla kl. 1-3 ogólnopolskich, wewnątrzszkolnych
    i międzyszkolnych – informacja 1-5 pkt. (1 pkt. za każdy udział),
  7. niepełnosprawność - na podstawie orzeczenia 1-3 pkt. (1 pkt stan lekki, 2 pkt. stan umiarkowany, 3 pkt. stan znaczny)
  8. uczeń dojeżdżający z terenu ZIT – informacja 2 pkt.

-----------------------------

Kwalifikacja uczniów szkół podstawowych (5 – 38 pkt.)

 

Kwalifikacja ucznia na zajęcia w szkole dokonującej rekrutacji nastąpi na podstawie listy rankingowej, utworzonej zgodnie z ilością uzyskanych przez uczniów punktów.

Przy takiej samej liczbie punktów uzyskanych w rankingu ostateczną decyzję o udziale w projekcie podejmuje Dyrektor szkoły w porozumieniu z koordynatorem projektu.

 

  1. NAUCZYCIELE:
  • NAUCZYCIELE TRENERZY
  1. nauczyciel przedmiotów: matematyka/informatyka – oświadczenie 1 pkt.,
  2. wychowawca klasy - oświadczenie 1 pkt.,
  3. niepełnosprawność – orzeczenie 1-3 pkt. (1pkt – stan lekki, 2 pkt. stan umiarkowany, 3 pkt. stan znaczny)
  4. kursy/studia podyplomowe uzyska dodatkowe pkt. ten, kto będzie miał kurs nadający kwalifikacje lub studia podyplomowe w przedmiocie matematyka 1 pkt.

-------------------------------

Kwalifikacje nauczycieli (3 – 6 pkt)

 

  • NAUCZYCIELE EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
  1. nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – oświadczenie 1 pkt.,
  2. wychowawca klasy – oświadczenie 1 pkt.,
  3. niepełnosprawność – orzeczenie 1-3 pkt. (1 pkt - stan lekki, 2 pkt. stan umiarkowany, 3 pkt. stan znaczny)
  4. kursy/studia podyplomowe – uzyska dodatkowe punkty ten, kto będzie miał kurs nadający kwalifikacje lub studia podyplomowe w przedmiocie matematyka 1 pkt.

-------------------------------

Kwalifikacje nauczyciela (3 – 6pkt)

 

Kwalifikacja nauczycieli nastąpi w szkole dokonującej rekrutacji na podstawie listy rankingowej, utworzonej zgodnie z ilością uzyskanych przez nauczycieli punktów. Przy takiej samej liczbie punktów uzyskanych w rankingu ostateczną decyzję o udziale w projekcie podejmuje dyrektor szkoły w porozumieniu z koordynatorem projektu.

 

  1. Decyzję o przyjęciu uczestnika do danej formy wsparcia podejmie komisja rekrutacyjna.
  2. Komisja Rekrutacyjna weryfikuje dane zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej pod kątem spełniania kryteriów dostępu.
  3. Przeprowadzona rekrutacja zostanie zakończona sporządzeniem protokołu rekrutacji. Komisja sporządzi listy rankingowe, zawierające informację o uczestnikach zakwalifikowanych do udziału oraz listy rezerwowe, jeżeli liczba zgłoszonych przekracza liczbę miejsc na poszczególnych zajęciach. Uczestnik z listy rezerwowej będzie mógł przystąpić do poszczególnej formy wsparcia w projekcie zgodnie z decyzją Dyrektora. Wzór protokołu rekrutacji, listy rankingowej i rezerwowej do danej grupy zajęć stanowią Załączniki 2, 3 i 4 do niniejszego regulaminu.
  4. Komisja rekrutacyjna zatwierdza listy rankingowe i rezerwowe uczestników projektu.
  5. O zakwalifikowaniu uczestnika decydować będzie spełnienie przez niego kryteriów formalnych (dostępu) warunkujących udział w projekcie, o których mowa w § 5 pkt. 7, a następnie liczba punktów uzyskana
    z kryteriów merytorycznych i pierwszeństwa, o których mowa w § 5 pkt. 8.
  6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w procesie rekrutacji Dyrektor szkoły w terminie 7 dni dokonuje korekty na piśmie wraz z uzasadnieniem.
  7. Osoba zakwalifikowana do uczestnictwa w projekcie (uczeń/uczennica, nauczyciel ma prawo zrezygnować
    z udziału w projekcie w przypadku zdarzenia losowego (choroba, zmiana miejsca zamieszkania i szkoły), potwierdzając ten fakt oświadczeniem złożonym na piśmie w szkole.
  8. Nauczyciel i uczeń zakwalifikowani do uczestnictwa w projekcie mogą zostać skreśleni z listy uczestników w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia maksymalnie 20% zajęć i naruszenia niniejszego regulaminu.
  9. Skreślenie z listy uczestników projektu dokonuje Komisja rekrutacyjna, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy. W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności, aż do skutku. Uczestnik z listy rezerwowej będzie mógł przystąpić do zajęć, gdy ich realizacja będzie na poziomie realizacji nie więcej niż 50%.
  10. O wyniku postępowania rekrutacyjnego każdy kandydat zostanie powiadomiony przez dyrektora szkoły.
  11. Dniem rozpoczęcia udziału w projekcie jest data udziału w pierwszej formie wsparcia.
  12. Harmonogram rekrutacji stanowi Załącznik nr 9 do niniejszego regulaminu.
  13. Regulamin będzie udostępniony w wersji elektronicznej (dzienniki elektroniczne, strony internetowe szkół), a także w wersji papierowej (sekretariaty szkół lub tablice informacyjne) i zaplanowany tak, aby nie ograniczać nikomu dostępu poprzez: dostosowanie stron www z informacjami o projekcie oraz dokumentami rekrutacyjnymi do standardu WCAG 2.1. Celem dostosowania jest umożliwienie pozyskania informacji o rekrutacji osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności poprzez zapewnienie różnych sposobów informowania jak i umieszczenie informacji o usługach dostępowych, np. materiały rekrutacyjne w formie dostępnej z opcją powiększania druku itp.

 

§ 6. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW

  1. Każdy uczestnik i uczestniczka projektu zobowiązuje się do:
  • systematycznego uczestnictwa w zajęciach w ramach projektu zgodnie z ustalonym harmonogramem,
  • bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego udział w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnych nieobecności na zajęciach, co będzie monitorowane przez specjalistę ds. monitoringu i sprawozdawczości. Informacje o zaistniałych zdarzeniach Dyrektor szkoły przekazuje specjaliście ds. sprawozdawczości i monitoringu oraz koordynatorowi projektu,
  • zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu,
  • dotrzymywania postanowień zawartych w niniejszym regulaminie oraz w deklaracji uczestnictwa w projekcie,
  • wypełnienia dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji projektu,
  • informowania o każdorazowej zmianie danych osobowych, które są zawarte w formularzu rekrutacyjnym (załącznik nr 1 do regulaminu).
  1. Frekwencja uczestnika sprawdzana będzie na bieżąco przez nauczyciela prowadzącego dane zajęcia.
  2. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, uczestnik projektu ma obowiązek przedstawić pisemne oświadczenie o powodach rezygnacji.
  3. Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji i są zobowiązani do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzenia kontroli projektu.

§ 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem zaakceptowania do stosowania i obowiązuje do czasu zakończenia realizacji Projektu, tj. do dnia 30.09.2022 r. Regulamin akceptuje osoba upoważniona do reprezentowania Beneficjenta lub inna przez niego upoważniona.
  2. Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu, pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji projekt.
  3. W przypadku realizacji przez Jednostki Realizujące projekt nauki w formie zdalnej, Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może przeprowadzić rekrutację uczestników do projektu w formie zdalnej. Dokumentacja zgłoszeniowa zostanie przekazana rodzicom/opiekunom prawnym w wersji elektronicznej na ich konta w dzienniku elektronicznym. Warunkiem udziału w projekcie będzie odesłanie z konta rodzica/opiekuna prawnego w dzienniku elektronicznym dokumentacji zgłoszeniowej wypełnionej w jednej z następujących form:
  • wypełnionej dokumentacji w formacie Word

lub

  • skanu wydrukowanej i wypełnionej oraz podpisanej dokumentacji w formacie PDF.

W przypadku zakwalifikowania do udziału w projekcie warunkiem uczestnictwa, otrzymania pierwszej formy wsparcia, będzie dostarczenie podpisanej Deklaracji uczestnictwa w projekcie (załącznik nr 6) do sekretariatu szkoły w uzgodnionym terminie.

  1. Regulamin jest dostępny w sekretariatach 15 elbląskich szkół podstawowych wskazanych w § 1 pkt. 3 niniejszego regulaminu.
  2. Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej.

 

 

 

SPIS ZAŁĄCZNIKÓW

Załącznik nr 1. FORMULARZ REKRUTACYJNY

Załącznik nr 2. PROTOKÓŁ REKRUTACJI

Załącznik nr 3. LISTA RANKINGOWA

Załącznik nr 4. LISTA REZERWOWA

Załącznik nr 5. WYKAZ UCZNIÓW/NAUCZYCIELI ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W PROJEKCIE

Załącznik nr 6. DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE (na etapie przystąpienia do projektu)

Załącznik nr 7. OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA ROJEKTU: UCZNIA/NAUCZYCIELA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH  (na etapie przystąpienia do projektu)

Załącznik nr 8. HARMONOGRAM REKRUTACJI

 

 

                                                                                             ………………………………

                                                                                   /pieczęć i podpis Dyrektora szkoły/

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

 

FORMULARZ REKRUTACYJNY UDZIAŁU W PROJEKCIE

„Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

                                                                                      

BENEFICJENT

Gmina Miasto Elbląg

TYTUŁ PROJEKTU

Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej

NAZWA OSI PRIORYTETOWEJ

Kadry dla gospodarki

DZIAŁANIE

02.02.00 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów

PODDZIAŁANIE

02.02.02 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg

DATA I GODZINA PRZYJĘCIA FORMULARZA

 

PODPIS OSOBY PRZYJMUJĄCEJ FORMULARZ

 

 

Wyjaśnienie:

Uczeń/nauczyciel,-ka/rodzic/opiekun wypełnia wyłącznie pola w kolorze białym!

Szkoła wypełnia pola w kolorze szarym!

 

UWAGA:

  1. Formularz rekrutacyjny do projektu powinien być wypełniony elektronicznie lub odręcznie w sposób czytelny oraz powinien być zaparafowany na każdej stronie i podpisany w miejscach do tego wskazanych.
  2. W przypadku dokonania skreślenia, proszę postawić parafkę wraz z datą (obok skreślenia), a następnie zaznaczyć prawidłową odpowiedź.
  3. Każde pole Formularza rekrutacyjnego powinno zostać wypełnione, w przypadku gdy dane pole nie dotyczy Kandydata należy umieścić adnotację „nie dotyczy”.
  4. Przed złożeniem wypełnionego formularza Kandydat powinien zapoznać się z „Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa” dostępnym na stronach internetowych szkół lub w Biurze projektu.

 

 

 

CZĘŚĆ I: INFORMACJE DOTYCZĄCE KANDYDATA DO PROJEKTU

– wypełnia uczeń, nauczyciel (trener), nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Imię (Imiona):

 

 

Nazwisko:

 

 

Płeć

Kobieta ¨

Mężczyzna ¨

Data urodzenia i miejsce urodzenia:

 

 

PESEL:

 

 

Telefon kontaktowy:

 

Adres e-mail

 

Adres  zameldowania:

Ulica:

 

 

Nr domu / nr lokalu:

 

 

Miejscowość:

 

 

Kod pocztowy:[1]

 

 

Gmina:  

 

 

Powiat:

 

 

Województwo:

 

 

Obszar  zameldowania:

 

¨ miejski[2]

¨ wiejski (zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego.[3])

Adres zamieszkania (jeśli inny niż zameldowania):

 

¨dotyczy

¨nie dotyczy

Ulica:

 

 

Nr domu  lub nr lokalu:

 

 

Miejscowość:

 

 

Kod pocztowy:

 

 

Gmina:

 

 

Powiat:

 

 

Województwo:

 

 

Obszar  zameldowania:

 

¨ miejski

¨ wiejski (zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego.)

Adres korespondencyjny:

 

¨ adres zameldowania

¨ adres zamieszkania

2. PRZYNALEŻNOŚĆ DO GRUPY DOCELOWEJ

– WYPEŁNIA UCZEŃ

Uczennica/uczeń  uczęszczający do klasy II lub III w roku szkolnym 2020/2021 elbląskiej szkoły podstawowej objętej wsparciem w ramach projektu - deklaracja woli udziału

¨ tak

¨ nie

¨ nie dotyczy

3. PRZYNALEŻNOŚĆ DO GRUPY DOCELOWEJ

– WYPEŁNIA NAUCZYCIEL (trener)

Status osoby zatrudnionej w elbląskiej placówce podstawowej objętej wsparciem projektu (umowa o pracę)

 

¨ tak

¨ nie

¨ nie dotyczy

4. PRZYNALEŻNOŚĆ DO GRUPY DOCELOWEJ

– WYPEŁNIA NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – status osoby zatrudnionej w elbląskiej placówce podstawowej objętej wsparciem projektu (umowa o pracę), eduk. wczesnoszkolnej kl. I-III (umowa o pracę)

¨ tak

¨ nie

¨ nie dotyczy

 

 

 

Ja, niżej podpisany/a oświadczam, że:

  1. Zgłaszam chęć udziału w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 pn. „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment
    w edukacji wczesnoszkolnej”.
  2. Zostałem/am poinformowany/a, że projekt pn. „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment
    w edukacji wczesnoszkolnej” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
  3. W przypadku niezakwalifikowania się do udziału w Projekcie nie będę wnosił/a żadnych roszczeń ani zastrzeżeń. Zgadzam się na ewentualne wpisanie mnie na listę rezerwową.
  4. Zapoznałem/am się z Regulaminem w/w projektu i zgodnie z wymogami jestem uprawniony/a do uczestnictwa w nim.
  5. Jeżeli zostanę zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie, deklaruję, że w przypadku rezygnacji z uczestnictwa niezwłocznie poinformuję o tym fakcie szkołę.
  6. Zamieszkuję na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
  7. Świadomy/a odpowiedzialności karnej wynikającej z art. 233 § 1 Kodeksu Karnego przewidującego karę pozbawienia wolności do lat 3 za składanie fałszywych zeznań lub zatajenie prawdy oświadczam, że dane zawarte w Formularzu rekrutacyjnym do projektu są zgodne z prawdą.
  8. Jestem/nie jestem osobą z niepełnosprawnością

W przypadku zakwalifikowania mnie do udziału w projekcie proszę o uwzględnienie moich specjalnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności tj.:

·         …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………,

·         ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

·         ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

·         ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Jestem/nie jestem osobą należącą do mniejszości narodowej lub etnicznej.
  2. Jestem/nie jestem osobą o niekorzystnej sytuacji społecznej (osobą przebywającą w gospodarstwie domowym bez osób pracujących, osobą żyjącą w gospodarstwie domowym bez osób pracujących, osobą żyjącą w gospodarstwie składającym się z jednej osoby dorosłej i dzieci pozostających na utrzymaniu).
  3. Mam prawo do odmowy podania informacji „wrażliwych” zawartych w punktach 8, 9, 10.
  4. Odmawiam podania tych informacji (w przypadku odmowy proszę podkreślić).
  5. Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej wynikającej z art. 233 § 1 Kodeksu Karnego przewidującego karę pozbawienia wolności do lat 3 za składanie fałszywych zeznań lub zatajenie prawdy oświadczam, że dane zawarte w Formularzu rekrutacyjnym do projektu są zgodne z prawdą.

 

 

 

 

……………………............................                   …...........................................................................

        miejscowość i data                                                                    czytelny podpis kandydatki/kandydata

…...........................................................................

                                                                                         czytelny podpis rodziców/opiekunów

                                                                                         prawnych kandydatki/kandydata*

 

 

 

 

Wyrażam zgodę na:

przetwarzanie moich danych osobowych przez:

  • Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 (RPO WiM 2014-2020), mający siedzibę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, przy ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn,
  • Ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa,
  • nieodpłatne wykorzystanie mojego wizerunku w działaniach informacyjno-promocyjnych związanych z realizacją projektu „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”, na etapie rekrutacji oraz w przypadku zakwalifikowania jako uczestnik projektu. Wyrażam zgodę na używanie i rozpowszechnianie mojego wizerunku/głosu/wypowiedzi, na to że, fotografie, filmy lub nagrania wykonane podczas zajęć i spotkań mogą zostać umieszczone na stronie internetowej projektu oraz w materiałach promocyjnych wykorzystywanych przez Gminę Miasto Elbląg. Podpisanie oświadczenia jest dobrowolne. Zrzekam się niniejszym wszelkich roszczeń (istniejących i przyszłych) w tym również o wynagrodzenie względem Gminy Miasto Elbląg, z tytułu wykorzystywania mojego wizerunku/głosu/wypowiedzi na potrzeby określone w oświadczeniu,
  • przekazywanie informacji drogą telefoniczną lub elektroniczną (e-mail),
  • uczestnictwo w badaniach ankietowych oraz monitoringowych na potrzeby projektu „Matematyka –indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”.

 

 

……………………............................                   …...........................................................................

        miejscowość i data                                                                    czytelny podpis kandydatki/kandydata

                                                  ..........................................................................

                        czytelny podpis rodziców/opiekunów prawnych kandydatki/kandydata*

 

 

Zapoznałem/am się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych

  1. Administratorami danych osobowych są:
  • Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 (RPO WiM 2014-2020), mający siedzibę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, przy ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn,
  • Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa
  1. Administratorzy powołali inspektorów ochrony danych:

- Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego – kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego – kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji projektu pn. "Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego, Osi priorytetowej 2. Kadry dla gospodarki, Działania 2.2. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji, Poddziałania 2.2.2. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg, realizowanego w okresie od 01.09.2019 r. do 30.09.2022 r.
  2. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udziału w projekcie.
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą do czasu akceptacji sprawozdania końcowego z realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 przez Komisję Europejską.
  4. Posiadają Państwo Prawo do:

- treści swoich danych osobowych i ich sprostowania,

- złożenia skargi do organu nadzoru: Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

 

 

 

 

 

………………………………………                                             ……………………………………...………………………………

 (miejscowość i data)                                                                   (podpis ucznia/nauczyciela/

                                                                                               rodzica ucznia/opiekuna prawnego*


 

 

¹ Jeżeli miejsce zamieszkania nie posiada wyodrębnionego kodu pocztowego należy podać kod poczty, pod którą podlega dana miejscowość

[2] Za obszar miejski uznaje się lokalizację w granicach administracyjnych miasta.

[3] Obszary wiejskie należy rozumieć zgodnie z definicją Głównego Urzędu Statystycznego, która opiera się na podziale jednostek  administracyjnych zastosowanym w rejestrze TERYT. Według GUS, obszarami wiejskimi są tereny położone poza granicami administracyjnymi miast - obszary gmin wiejskich oraz część wiejska (leżąca poza miastem) gminy miejsko–wiejskiej. Wyodrębnienie części wiejskiej w ramach gminy miejsko – wiejskiej możliwe jest dzięki odrębnemu identyfikatorowi terytorialnemu.

Copyright © 2024 SP 12 ELBLĄG Rights Reserved.